En god regnskapsfører kan gjøre enorm forskjell på hvordan butikken din opererer og er optimalisert. Det handler ikke først og fremst om hvordan du driver butikken, men hvordan alle mulige automatiseringer og integrasjoner utnyttes. Mer enn noen gang tidligere finnes det løsninger som kan samkjøre og effektivisere handel-/butikk-drift.
Ta gjerne kontakt så vi kan se på mulige løsninger sammen.
Manglende integrasjon mellom systemer er en av de største utfordringene for butikkeiere.
Hvis systemene for kasse, lager og regnskap ikke henger sammen, blir det vanskelig å holde oversikt over varekostnader og bruttofortjeneste. Som igjen kan føre til unødvendige feil og tidstap.
I praksis betyr dette – om du ikke har de systemene som optimalt støtter din drift av lager og butikk oppdatert og i synk, kan det påvirke viktige økonomiske beslutninger.
Hvilke tiltak som er viktigst, avhenger av typen varehandel og butikkens størrelse
Sørg for at kasse- og lagersystem, nettbutikken og regnskapsprogrammet «snakker sammen».
Reduser manuelle oppgaver som bokføring ved å bruke teknologi. Dette minimerer risikoen for feil.
Hold oversikt over varebeholdningen med et godt lagerstyringssystem. Dette sikrer riktig vareflyt og reduserer svinn.
En regnskapsfører som kjenner både bransjen og din bedrift kan hjelpe deg med å identifisere hva som kan automatiseres og hvordan du kan unngå fallgruver.
implementer rutiner for avstemming av kasse og betalingsløsninger. Se på mulighetene for effektivisering av bokføring og integrasjon med systemer.
Effektive rutiner for å følge med på kostnader og for å sikre butikkens lønnsomhet. Ved å systematisk gjennomgå faste og variable kostnader, kan du identifisere områder hvor det er mulig å gjøre besparelser.
Vi i Skya skal ikke «bare» være et regnskapsbyrå. Vi er din støttespiller og din samarbeidspartner. Enten du er i startfasen eller på vei opp tilbyr vi skreddersydde løsninger for din vekst. Regnskapet skal bare fungere. Du skal føle at vi spiller på samme lag, og er engasjert i deg og din reise.
Det at din bedrift lykkes er vår motivasjon.
Det er mange fordeler ved å ha god økonomistyring, og noen er viktigere for detalj-handel enn andre.
Ved å ha god kontroll på økonomien kan du ta bedre strategiske valg, enten det er å hente marginer eller annen optimalisering av driften.
Når du har full oversikt på moms og skatter er det mindre uventede ting som dukker opp og du unngår bøter og andre problemer.
Skal du søke lån eller investorkapital? Et solid regnskap er nøkkelen til å vise at butikken er en trygg investering.
Med et gjennomtenkt budsjett kan du ta informerte beslutninger som bidrar til butikkens vekst og lønnsomhet.
Vi er plassert sentralt på østlandet, med kontorer både i Tønsberg, Holmestrand og Larvik, med korte avstander både til Oslo og Sandefjord, samt byene rundt Tønsberg.
Med gode, nettbaserte løsninger bistår vi med regnskapet deres uansett hvor dere måtte befinne dere.
Kilengaten 2
3117 Tønsberg
Hvittingfossveien 215
3089 Holmestrand
Borgejordet 80
3269 Larvik
Vi tar gjerne en uforpliktende samtale med deg om hvordan vi kan bistå for at du best skal lykkes med din bedrift.